Är det sanning?!

Jag vet att det kan vara svårt att förstå kära vänner, men här är det; ett nytt inlägg tadaa!
"Inte en dag för tidigt!" suckar ni väl nu, vilket är helt förståeligt, men nu tycker jag vi ska sluta gnälla och börja se framåt. Framåt mot en vår av sprudlande, glada och tramsiga blogginlägg från er alldeles egen superstar.
Jag tappade fotfästet lite grann i höstas, en händelse som på ett brutalt sätt visade att livet är ömtåligt fick mig att inse vad som är viktigt. Tiden därefter spenderades därför mer på mina nära och kära än på bloggen, jag hade varken lust eller inspiration och jag är säker på att ni förstår.
Vad har hänt sen sist då? Tja inte så särskilt mycket, livet har liksom mest rullat på och det är rätt skönt faktiskt, men en sak som inte är så bra är att inte så särskilt mycket har hänt i huset heller. Efter att övervåningen avslutades och alla barn fick varsitt rum var det som att luften gick ur och vi bara bodde på, källaren är fortfarande full av lådor med diverse innehåll, hallen däruppe som nån gång ska bli barnens allrum har fortfarande en hiskelig tapet och en trasig lampa, Vilda har inte ens ett handtag på sin dörr och alla hennes pysselgrejer ligger huller om buller i en stor kista bakom dörren.
Det stör ju såklart en aning men jag har hela tiden skyllt på att "vi har ju precis flyttat in", men nu är det snart ett år sen vi skrev papper och det börjar bli löjligt. Häromdan fick jag ju i och för sig ett ryck och satte upp lite krokar i Lillas rum där hon kan hänga sina väskor, jag rensade ut alla bebisleksaker och sorterade upp det andra, satte upp en extra brandvarnare och putsade fönstren men det är ändå en lång väg kvar. Det som känns mest akut är väl att göra ett coolt hängställe för barnen på övervåningen, då snackar vi ny tv, boxer, tapet, takfärg, matta, soffa, soffbord och lampor så det blir ju inte gratis precis, men att slippa höra alla skrikiga och gälla röster och pålagda skratt från DIsney XD är värt rätt mycket kan jag säga.

Kommentarer
Postat av: Eva S

Pålagda skratt... Så bulls eye det bara kan bli. Håller med dig till fullo och fasar för den dag som Storan vill glo på något annat än "Bolleribompa" och Jungelhjul...
:-)

2013-01-09 @ 22:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback