Hjälp!

Nä alltså, nu har jag nått totalt döläge. Heminredningen har havererat och inget blir bra, den där "lagomchabby-vintage-nytänk-looken" jag eftersträvar känns mer som... taget direkt ur Elloskatalogen och jag kan verkligen inte komma ur det.
Mitt främsta problemområde är vårt minivardagsrum, det sitter ju liksom ihop med köket så jag slits mellan att matcha färg och stil eller att låta vardagsrummet vara en egen liten oas som är lite modernare och med mer svart/grå/vit som grund och några detaljer i samma toner som köket.
Under hela året har jag ältat gardinsköp till exempel, ska det vara längder? Kappa? Öljetter? Färg? Ska jag helt enkelt gå på trendig klassiker och köra den där vita knyt-hissgardinen som finns i var kvinnas fönster eller ska jag gå på Indiskavarianten och flippa ur med färger och tofsar?
Dessutom vill jag ju att det ska vara både mysigt och ombonat i fin samklang med unikt och genomtänkt och det är lite här min hjärna kokar över och blir mos. Jag har insett att jag verkligen behöver hjälp, kanske ska man bara ta nån stilsäker i omgivningen och slita in i vardagsrummet. "Do your thing!" liksom...
Den som har bra tips är mer än välkommen att göra en insats.

Kommentarer
Postat av: Anna S

Tänk inte så mycke! Bara gör! Spring på loppisar å second hand, blanda nytt å gammalt!
Meeen ett big no no är panelgardiner...alldeles för stelt. Möe tyg eller en sån dära hiss-gardin :)
Pöss

2013-08-27 @ 21:42:46
Postat av: JennyPenny

Ja fy paneler är inte så hotta längre! Men det är ju det där andra jag inte löser, du har ju världens snyggaste hem liksom, men jag hittar inte ens till en vettig gardin...

2013-08-27 @ 23:27:09
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Angelica

Håller med Anna... :)
Ta dig tid att måla om kökssoffan, piffa med nya kuddar o gardiner kan väl inte sååå svårt att hitta!! Det löser vi när du kommer hit!! <3

2013-08-28 @ 21:53:47
Postat av: Nelly

Woho, 2 blogginlägg på kort tid - keep going ;)
Hehe, jag är ju inte sådär inne på inredning men kanske kan du kompromissa genom att låta vardagsrummet vara en oas, men ändå ha matchande detaljer både där och i köket? :)

2013-09-04 @ 21:53:11
URL: http://justanothermortal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback