Diverse allt

Jag börjar se ljuset mina vänner, ljuset i tunneln. Helgen har ju inte helt oväntat gått åt till att ömsom gråta över min tragiska situation ömsom ta tag i skiten och skrapa intorkad oboy från väggar och möbler, och nu återstår endast undersidan av Vildas skrivbord, hennes byrå och väggen bakom hennes säng.
Att få rent Prinsens lilla vita byrå, som ändrat färg och yta från blank vit till brun och klumpig, var en mardröm och jag funderade mer än en gång på att slänga alltihop.
På Vildas sida var inte statusen riktigt lika sorglig men jag kände ändå en inre tillfredsställelse när jag fick rensat ur en hel del gammalt skräp på Prinsens sida så jag passade på och tog hennes byrå med. Vilda blev jätteglad över alla fina saker som nu helt plötsligt "hittades", alla halsband, läppglans och ponnysar återupppstod som från dom döda och hon ropade "men ÅÅHH!!! Den HÄÄÄR har jag letat jääättemycket efter!!!" minst var tredje sekund. Jag berättade att sakerna legat i lådan hela tiden, i minst ett år, så sådär jättebra hade hon nog inte letat, Vilda såg överraskad ut och sa "amäh, jag har ju inte letat i botten på lådan ju." Att dom efterlängtade prylarna skulle direkt ner i en kartong var inte så jättepoppis vare sig hos henne eller Lilla som med väldig iver packade upp allt som lades ner i lådor så till slut fick jag bara köra ner allt i en enda röra och tejpa igen. Blir ju kul att öppna den lådan sen, "diverse grejer barnens rum" står det på den. Kanske kan man tappa bort den?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, ja kanske... ;) Sånt ska man bara göra när barnen inte är hemma vilket kan vara lite trixigt på en söndag ja! ;) Puss

2012-04-03 @ 07:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback