Jag, en kvinna med skinn på näsan och skägg på hakan.

På tal om skägg, när jag väntade lilla Vild fick jag ett tunt fjun på hela halsen, när jag först såg det höll jag på att svimma och ville bara lägga mig ner och självdö av skam men efter några veckor insåg jag att det inte syntes så särskilt väl och inte heller kändes. När hon väl var född försvann det och så gick livet vidare.
Denna graviditet, då jag ju också väntar en tjej, har varit likadan. Skägget kom tidigt och egentligen borde väl det ha varit tecken nog så ett könsultraljud för dyra pengar kunde slopats helt. Skillnaden är att jag denna gång gått in med en annan attityd till min kroppsbehåring, jag har öppet visat och skrattat åt tomtehakan och har inte gjort så stor sak av det.
För en kvart sen kom Prinsen men "Guiness rekordbok 2011" i händerna och sa "snacka om att du har TUR mamma!! Kolla här!" Och så visade han denna bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback