Varje måndag börjar mitt nya liv

Nu har snart hela januari gått och våren närmar sig med stormsteg, och efter våren kommer som bekant sommaren. Då vill alla vara smala och snygga och varenda tidning är fylld med ovärdeliga tips på hur man går ner 40 kg på två månader utan att lyfta ett finger, dessutom är man pigg, glad och fräsch heeela tiden. Tänk va bra.
Själv har jag en gång i tiden köpt ett gymkort, ett såntdär som drar många slantar på autogiro varje månad, det hade varit en bra investering om pengarna samlades på ett räntebärande konto, då hade jag nog varit rik nu. Tyvärr är det inte så utan jag kunde lika gärna torkat mig i röven med pengarna, jag tränade bara ett par gånger i våras då jag för en stund trodde på "Beach 2009" som givetvis inte blev nåt annat än ännu en sommar då Greenpeace ringde och frågade om den strandade vitvalen vid Vänerns södra del.
I år är det faktiskt lite annorlunda, Mannen ska ju ha examensfest med pompa och ståt i juni och det är faktiskt lite motiverande att tänka på att jag skulle kunna ha en fin och somrig klänning då istället för den gamla och urtvättade lilablommiga saken jag har hemma.
Imorn är det ju måndag och vad är bättre än en måndag för att börja med sitt nya liv? Och då kan jag dessutom äta lite chips ikväll, bäst att passa på nu.


Kommentarer
Postat av: Lillkussen

Härligt...som sagt..tar gärna sällskap vid ett pass eller två... lite boxing för å ta ut undermedvetna aggressioner kanske??

skicka ett mess eller slå en pling om du e sugen....trist å träna ensam...å bra mkt mer motivation om man e två:-D

Behöver med röra på dököttet:-D

2010-01-18 @ 00:53:58
Postat av: Jenny

Det känns alltför väl igen. Fast i mitt fall så handlade det mer om den strandade valen i Ringsjöns norra strand eller på stranden vid sydöstra hörnet av Österlen... =) Men visst, börjar man om varje måndag! Men, peppar peppar, nu har jag lyckats mäkta med 3 träningspass på 5 dagar! Visserligen bara på löpbandet, men ändå!

2010-01-18 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback