Alldeles nykär

Idag ringde Mannen till jobbet, han berättade glatt att han diskat, dammat överallt, tvättat, bäddat, dammsugit och fixat middag som skulle serveras så fort jag klivit innanför dörren. Föst trodde jag att han varit otrogen med en nittonåring, blivit kär i henne och planerade en akut flytt och försäljning av lägenheten eller alternativt ville låna pengar av mig men han försäkrade dyrt och heligt att det inte fanns nån baktanke.
Helt fantastiskt, jag hade gått på jobbet och grämt mig inför den kommande torsdagsstädningen som skulle påbörjas efter en aplång dag och som med all säkerhet inte skulle bli klar utan hälften skulle behöva göras imorn och så slapp jag alltihop! Kunde bara åka hem, sätta mig vid dukat bord och sen lägga mig på soffan och kolla tv, vilket lyxliv. Det är inte alls så att jag gör allt markjobb här hemma i vanliga fall medan Mannen bara glider undan, tvärtom, han är den som alltid fixar köket, tvättar och plockar medan jag brukar sköta just veckostädet.
Nä, men om jag skkulle ta och kolla in soffan lite till då... inte ska man slösa bra slappartid framför datorn när det finns en större skärm och lite chips fyra meter härifrån.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Finaste Martin.... Så glad man blir för sånt!!!!! Det ahr inte hänt mig på många många år, om ens någonsin... Tror aldrig J har dammat överhuvudtaget... Så stort grattis gumman!!!

2010-01-07 @ 21:45:31
Postat av: Lisa

Det låter härligt, vardagslyx!



Har du sett att det har kommit en uppföljare till Instängd? Instängda 2. Vågar du?

2010-01-08 @ 07:27:49
URL: http://www.jollysvardagsrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback