Vilket år började 30-åriga kriget? Vad betyder "Pancreas"? Och vart föddes Herta Müller?

Herregud, helgen har bara rusat förbi! När jag slog upp portarna till bloggen ikväll så insåg jag att jag inte tryckt ner en enda tangent sen i torsdags, dåligt.
Hela förra veckan gick som i ett töcken, jag gjorde bara det absolut mest nödvändiga och kröp i säng redan klockan nio på kvällarna. Ögonen gick redan då i kors men en av dagarna dristade jag mig till att slå upp min bok ("Flickan med majblommorna") för att i alla fall hinna igenom en sida innan jag somnade, en halvtimma senare (alltså 21:30...) vaknade jag med nackspärr och boken på golvet. På värsta kärringmanér.

I helgen passade vi på att njuta av vädret, tipspromenaden avverkades i goda vänners lag och barnen fick ropas in när mörkret föll och deras små kinder blossade av kylan.



Vilda och kusin Sander tog väl hand om lilla Bianca. Så värst liten och i behov av att tas omhand tyckte nog inte Bianca att hon var men klok som hon är insåg hon att man inte jiddrar med Vilda.



"Fråga Lund" hade skickat två representanter som med pennan viktigt instucken i mösskanten hade siktet inställt på vinst.



Gänget beger sig mot den första kluriga frågan, det är bra att gå många för det finns alltid någon som kan. I täten ser vi familjerna Einarsson/ Mattsson/ Fryk-Granat och efter travar delar av min familj samt Tidlundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback