Jennys Nyårskarameller

Årets bästa; Jag har inte lyckats lösa världsfreden och inget särskilt storartat har hänt heller vad jag minns så jag får helt enkelt dra till med Bo Kaspers-konserten vi var på i november.
Eller förresten, nu när jag funderat en stund, årets bästa är att Drömkåken inte blev vår. Hade vi flyttat in där, i ett ofärdigt, iskallt och brutalt omodernt hus med en livsfarlig markförorening som granne hade vi nog inte överlevt. Varken mentalt eller som familj.

Årets sämsta; Den äktenskapliga jättekris vi gick igenom i våras var helt klart ett lågvattenmärke. Det är fel att älta och vi har kommit vidare och är förhoppningsvis starkare nu så vi blickar framåt istället.

Årets nykomling; Att vännens dotter fått flytta hit permanent har förgyllt allas liv betydligt, hon och våra små odjur kommer bra överens och även om hon ibland är en kopia av sin far är det skönt att ha henne här.

Nyårslöfte inför 2010; Jag har väl aldrig varit en hejare på att hålla några nyårslöften, förra året lovade jag till exempel att träna lite oftare. Ha! Ett skämt. Jag har varit på Sportlife tre gånger tror jag. Det här året ska jag lova nåt enklare, till exempel att ta mig lite mer tid med barnens spel.

Förhoppningar inför 2010: Precis som förra året hoppas jag på ett litet hus, men den här gången har jag lite mer verklighet innanför pannbenet och nöjer mig med en lagom stor kåk utan gifter i marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback