"Ursäkta, har ni några rabattkuponger?"

Jag är världsbäst på att handla billigt, jag borde faktiskt få nåt slags pris eller så tycker jag. Gärna ett fett stipendium så jag slipper leta röda lappar...
Eftersom vi är dom fattigaste människorna på denna planet  och har överlevt hela sommaren på endast min usla lön (dock med tveksamt resultat och inget jag kan rekommendera) har jag lärt mig fylla kylen med frukostar, middagar och däremellan för under en femhundring. Inte illa va? Tyvärr får jag nästan alltid göra avkall på min annars ganska sunda inställning till ekologiska varor, det går liksom inte att motivera en vara som är fem spänn dyrare än en från Willys egna sortiment när man vet att man kan köpa ett paket flingor för den femman.
Det ska bli riktigt intressant sen när man väl får två löner, (även om Martins aspirantlön inte är så hög så lär den ju va mer än han har nu) då borde man ju kunna leva supersnålt ett tag och spara miljoner. Eller så är vi så förbannat trötta på vårt ekonomiska trångmål att vi bara handlar på Jätten, bara ekologiskt och bara svindyr gourmetmat. Nä, vi äter ute såklart, morgon middag och kväll. OCh åker taxi till restaurangen. Nej, limotaxi. Och bjuder in alla våra vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback