Gloomy

Den underbara filmen "Rännstensungar" är på TV, den är ju så fantastisk! Tänk att det funnits en värld där tron på det goda räckte för att allt skulle ordna sig, där man litade på sina medmänniskor och ärligheten varade längst, då man slogs med nävarna om meningsskiljaktighet uppstod och man jobbade för sin lön.
Känns ganska fjärran eller hur? Nuförtiden kan man inte lita på nån, enda sättet att tjäna pengar är genom att luras och ljuga och man använder kniv, pistol eller sparkar för att på enklast möjliga vis ta livet av sin nästa.
För övrigt är det en ganska usel dag, jag är sjukskriven då jag drabbats av århundradets förkylning, jag snorar och nyser hela tiden och har värk i varenda del av min stackars kropp. Sorgen över Tant Gredelins bortgång i helgen hänger också i och hjärtat känns sprängfyllt av ledsamhet, att överleva på Gullvivan är nu helt otänkbart och att se hennes säng gapa tom är så smärtsamt.
Som om inte detta vore nog så har min bästaste Angelica fått en ledsam nyhet, allt är upp och ner och tankarna bara snurrar i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback