Riktigt riktigt äckligt

Natten har varit lugn, med endast det lilla undantaget "Kaskadspy" som inträffade ungefär klockan halv fyra i natt.
Där låg vi och snarkade mitt i den skönaste djupsömnen när jag vaknar till av ett underligt ljud, kunde inte riktigt avgöra vad det var men en mikrosekund senare hör jag samma ljud igen med förnyad styrka och inser med iskallt blod vad det är jag hör; Spy som skvätter längs golv och väggar.
Jag knuffar Martin, som fortfarande sover djupt, ur sängen och skriker för full hals "han spyyyr!!!" och innan han ens slagit upp ögonen har han rusat in i barnens rum och sen hör jag bara en smäll. När jag kommer in står han naken i all sin prakt med spy rinnandes längs kroppen, han har halkat och glidit runt på rygg bland alla matrester och är med ens klarvaken.
Jag vet inte hur bevandrade ni är i frågan "hur långt skvätter en spya" men jag ska gladeligen uppdatera er; Tänk er en våningssäng där överslafens madrass är i min ögonhöjd (jag är 172 cm) varifrån Prinsen stått på knä över relingen och tömt magen. Deras rum är ca 18 kvm stort och det fanns inte en enda milimeter som inte hade spy på sig, ända bort till fönstret, ut i hallen, på mattor, på väggar, på och i legobacken, på Barbiehuset, under sängen, i docksängen, på bokhyllan...
När vi torkat färdigt efter ungefär två timmar sov barnen gott igen men jag och Martin låg vakna länge med den syrliga doften av kräk i näsan, övertygade om att den efterlängtade resan var ett minne blott.
Tilläggas ska väl att alla mår bra idag så antagligen var det bara Prinsens godisintag igårkväll som var orskaken.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Aldrig funderat på att sluta ge den pöjken godis?

2008-05-18 @ 16:50:26
URL: http://murklanoangelicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback