All you need is love

Det finns verkligen en för alla, oavsett hur man är, ser ut eller luktar så finns det alltid en person nånstans därute i världen som fastnar för en. Det kan man ju ha svårt att tro när man är tjugo och bara måste måla naglarna innan man går till Ica, men så är det och det är ju bara helt underbart!
Den där konstiga, ensamma och udda tjejen i skolan, som hade bruna skor och platt hår, jajamän hon hittar drömprinsen hon med. Killen på macken, tunnhårig och överviktig, kan det verkligen vara nån som vill ha honom naken? Jodå, en dag står hon där och blir sådär råkär i just den killen.
Och det spelar liksom ingen roll att dom inte passar in i samhällets trista ramar, dom är ändå vackrast i världen inför sin partner, och vad gör det då om man inte har ett hårsvall som Tom Jones eller tuttar som står rätt upp. Synd bara att man inte fattar det förrän man är trettio, man skulle ju egentligen behöva den insikten nånstans i tonåren då man blir hysterisk över minsta hårstrå som inte ligger precis rätt.
Jag har haft usel självkänsla ända sen jag var liten, ivrgit påhejad av mina skolkompisar fattade jag redan i tvåan att jag inte dög och aldrig skulle passa in, och det tog många år innan jag kunde känna att jag visst var en bra person. Att det faktiskt fanns nån som ville vara med mig.
Till och med flera.
Det var förstås innan det stora förfallet började, nu är jag glad att Mannen inte får blödande ögon när han ser mig.
Det ska ni i alla fall tänka på, ni duger som ni är. Inte bara duger förresten, ni äger!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det där var så fint så jag funderar på att posta upp det på fb... :)
Hoppas att du själv verkligen känner så, rakt igenom hela ditt vackra hjärta min älskade vän!!! <3

2013-01-30 @ 06:43:34
Postat av: JennyPenny

Åh vad gullig du är! Dom säger ju att skönhet sitter i betraktarens ögon, men jag tycker nog det finns nåt fint hos alla!

2013-01-30 @ 20:51:44
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Lisa

Du äger! Tänk om man hade kunnat ta ett snack med sig själv som tonåring. Men man hade kanske inte lyssnat på tanten.

2013-02-05 @ 19:55:15
URL: http://jollysvardagsrum.blogspot.se/
Postat av: JennyPenny

Haha, nä man hade nog dömt ut henne som dement och tjatig! Men visst vore det bra, en liten sneak peak liksom!

2013-02-06 @ 22:32:16
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback