Vi går över daggstänkta berg fallera

Av alla dagar på hela året så hade Prinsens klass friluftsdag idag, dagen då regnet vräkte ner i ofantliga massor. Och inte nog med att han skulle ut och blöta ner sig, på morgonen gav han mig valpögonen så jag av nån konstig anledning också följde med. Som tur var kunde jag tvinga med mig Mannen och Lilla så jag slapp dricka ljummet kaffe ensam.
Vädret till trots kom det inte ett gnällande från ungarna i 4A på hela dan, dom skötte sig så fantastiskt bra att man nästan blev tårögd. Man kan ju knappt tro att det är samma ungar som alldeles nyss var fladdriga, bråkiga och pratiga, som inte fick gjort ett jota på
lektionerna och som fick lärarna att ta in på klinik. Hallelulja för föken Pernilla säger jag bara!
Lilla damen Svenson däremot, gnällde så det räckte och blev över. Efter första magplasket var inget roligt längre och allt var kallt och blött, jag och Mannen körde loppet med henne i alla fall i förhoppning om att hon skulle sova gott när hon sen kom hem men icke. Hon kämpade på fram tills klockan 14 vilket innebar att efter sina två välbehövliga timmar var pigg som en mört långt efter läggdags... Och det vet ju alla hur kul det är att hänga med en ettåring menar jag, verkligen toppen när man vill ha lite egentid och det enda man får göra är att torka dockbajs.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att du skriver igen! Inga älgar på Hunneberg?

2012-10-18 @ 19:45:22
URL: http://jollysvardagsrum.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback