Oj nämen! En blogg!

Kära nån, det var så länge sen jag öppnade min bloggsida att hela layouten hunnit ändras helt utan min vetskap. Det tog enl evighet innan jag hittade rätt och höll flera gånger på att publicera konstiga utkast jag skrivit för flera år sen, hur dom nu kunnat gömma sig så bra...
Livet gå ju rackarns fort numera, jag hinner ju knappt dammsuga upp resterna av fredagsmyset innan det är dags att ställa fram nya skålar med tacofärs och hackade grönsaker. Till och med Prinsen har påpekat tidens enorma hastighet det sista, "herregud mamma, det var ju fredag alldele nyss!"
Jorå, så är det med det.
Annars rullar det liksom på, huset blir mer och mer inrett för varje vecka, tavlor och gardiner har kommit upp och lite nya fina ljuslyktor är inköpta för att välkomna hösten. Mitt senaste projekt gällande Slottet har varit att organisera källaren, vi har ju ett finfint garage som nästan exploderat av all skit som ställts in där, det blev liksom lite "ställ det där så länge, det är ju långt till vintern" när vi flyttade och så vips kom dom där kalla nätterna med frost. Och jag kan säga att det känns sådär att skrapa rutor med nariga händer när man kunnat slippa om man bara rensat lite. Mest var det väl så att resten av källaren var så jäkla överfull att det helt enkelt inte fick plats, och då ska det ju ändå tilläggas att jag redan varit oerhört hård och känslokall gällande "spara VS slösa", jag tyckte när flyttlasset gick att jag var smart som bara tog med saker vi ville ha och/eller behövde.
Igår fick bilen fyllas tre gånger med saker vi för ett halvår sen tyckte vi inte kunde leva utan, jag och Prinsen körde tippen tur och retur hela eftermiddagen och till slut var det faktiskt tomt därinne. Förvisso får man nu klättra över tre lådskyskrapor för att ta sig in i tvättstugan men jag känner ändå att det är hälften vunnet liksom, nästa gång jag får lite energi ska jag ta tag i dom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback