"Men jag glömde ju kissa!"

Lilla Vild är Sveriges absolut främsta expert på att vinna tid vid läggdags, hon kan hitta på dom konstigaste anledningar till att hon just ikväll inte kan somna.
Förutom klassikern "glömde kissa", så är en vanlig orsak att komma upp att örhänget ramlat ur. Sådär bara helt magiskt, plopp så föll det ur. Väldigt konstigt. Hon får då en anledning att svänga förbi soffan och ta reda på vad vi ser på, ställa tusen frågor om vad filmen/serien handlar om, inventera godisskålen och berätta hundra saker som hänt i skolan. Sist det här hände pressade jag henne lite och frågade om det verkligen, verkligen inte var så att hon pillade ut det själv? Njaaää... Ja kanske hade det hänt nån enstaka liten gång att hon hade gjort det, och efter det har alla små örhängen konstigt nog suttit kvar.
Ikväll hade hon lurat färdigt.
Lurat färdigt på nästa underliga anledning att titta förbi soffhänget. "Mamma. Mina trosor är borta." säger hon helt allvarligt. Hur dom hunnit "komma bort" under dom tio minuterna hon legat i sängen och försökt sova är ju något av ett mysterium men så var det. Borta.
Tänk om hon tappar trosorna lika lätt om ett par år? Fatta att vi är illa ute, jag kommer väl bli mormor innan jag fyllt 40. Och hur pinsamt blir det inte på föräldramötena? Nä, här får göras en roccad, såhär kan vi inte ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback