På menyn: luft, humlor och småsten. Bón appetit!

Jag säger bara "middagsmat", kan det bli tråkigare? Våra middagar är oglammiga, trista och tyvärr helt grönsaksbefriade, tallriken med falukorv/köttbullar är en sorglig syn och jag har lovat mig själv minst tusen gånger att "nästa vecka, då jäklar!" Men sen står jag lik förbannat och bränner några stackars billiga korvskivor och kokar sönder makaronerna i alla fall. Ett tag gick vi verkligen all in på mat-och mellanmålslista, vi skrev först alla rätter och sen iköpslistan, matkostnaden sjönk och mitt tålamod steg. En win-win situation skulle man kunna säga, men så var det nån vecka när vi inte hunnit med att planera och det slutade givetvis med att vi stod där och grävde i frysdisken och sen dess har det bara flytit på. Vad gör alla andra till middag, finns det inga bra bidrag till "stressad förälder med tight ekonomi"-tävlingen? Det måste finnas nån liten stackare därute som sitter med världens enklaste men ändå skitsmarriga middagsrecept som bara väntar på att få tillagas av mig.

Kommentarer
Postat av: Gaby

Hej du...

Tänk att det där med middagar kan vara så ini bänken trist! Det blir lätt samma, samma, samma...

För att förändra så har vi tänkt lite på "gamla husmanskosträtter" hemma - nåt som varit väldigt populärt konstigt nog...

Här kommer några förslag:

- Kålpudding (billigt och kan göras dubbel sats och frysas helt fantastiskt bra)

- Dillkött (samma som ovan)

- Köttbullar (samma som ovan)med stuvade makaroner

- Köttfärsfylld paprika/squash/tomat (vad man gillar)

- Sjömansbiff (samma som ovan)

- Lasagnette

- Stekt lax med kall sås o ärtor (billig på Willys denna veckan)

- Korv/biff stroganoff

- Spagetti carbonara med bacon+ost+lök+tomat + ägg...

- Taco-köttfärs under "färdig" potatisgratäng och in i ugnen (skitgott)

- Skeppers paj (Köttfärs under mostäcke med ost+tomat)

- Paj är gott (och lite vad man haver)

- Stekt fläskkotlett med ostgratinerad blomkål

- Stuvade morötter eller vitkål med frukostkorv o potatis

- Kokt fisk med färdig hummersås

- Fiskfriletter med kall sås...

- Kassler med ananas i ugnen och sedan sås som är som samma som Flygande jacob... (väldigt mycket 80-tal men ungarna gillar det)



Nu tog mina idéer slut för stunden - hoppas du fann nåt som lockade

Kram

Gaby



2011-11-25 @ 11:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback