Snövit

Har precis sett på Snövit, det enda jag sett av den förut är den lilla snutten på julafton, och jag måste säga att jag är förvånad.
Snövit är ju så korkad att man blir mörkrädd. Först blir hon räddad efter ett mordförsök och får flytta in hos dvärgarna där hon faller rätt i kvinnofällan, "du får stanna om du tvättar, städar och lagar mat" säger dom sju gubbarna och skrockar bakom sina gråa skägg, "jajamän" säger Snövit och ler tacksamt.
Sen får hon flera förmaningar om att inte släppa in någon eller något i huset när dvärgarna är på jobbet, "näädå" lovar Snövit och pussar dom allihop adjö. En minut senare får hon besök av världens äckligaste häxa som lovar henne guld och gröna skogar om hon bara tar en endaste liten tugga av hennes "önskeäpple." Jo jag tackar jag.
Självklart stendör Snövit och alla gråter. Inte ens Butter är det minsta sur och förbannad och skriker att hon fan får skylla sig själv och tackar gud att inget hände med deras lilla stuga.
Tiden går och vips kommer prinsen ridandes på sin vita häst, han kysser den vackra Snövit som varken ruttnat eller torkat i sin kista av glas, hon vaknar upp och rider iväg med honom mot slottet. Men va?!
Hon bara dumpar dvärgarna och sticker, efter allt dom gjort för henne. Schysst.
Det här känns ju helt förlegat, jag måste få Vild på rätt köl igen. Hon är ju helt betagen av Snövit, Törnrosa och Askungen som a-l-l-a sitter och är olyckliga i väntan på rätt man, när han sen visar sig följer dom honom vart han vill och lever lyckliga i alla sina dagar. Pytt!
Här blir det Pippi ett tag fram över.


Kommentarer
Postat av: Linaf

Hello o god fortsättning på det nya året!!

Ang. Snövit håller jag helt med. O om alla de andra menlösa prinsessorna. Bianca fick sagan om Snövit i sin (långa) helhet i juklapp och när jag läste den för henne kände jag att det här får bli sista gången jag läser sånt här dravel för henne. Hon kommer ju att bli förstörd för all evighet annars!! Bara vacker och superdum, näe säger jag bara!!!! Jag ska banne mig läsa Gudrun Schymans och FI:s partiprogram för henne istället!!!!

2011-01-03 @ 15:16:06
Postat av: JennyPenny

Jamen eller hur?! Man får ju klåda överallt bara man tänker på hur korkade dom är! Heja Gudrun säger jag, fram med lite girlpower! Får väl såga i nåt eller byta däck på bilen för att jämna ut tillvaron lite för E.

2011-01-03 @ 17:56:29
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback