Ett gott skratt förlänger livet

Igår tänkte vi skoja till det lite, Mannen och jag. Det började med att jag hittade två partytutor i ett skåp, barnen hade precis lagt sig och det var sådär tyst som det är alldeles innan sömnen kommer, och helt plötsligt fanns den bara där. Idén.
"Tänk om man skulle gå in och blåsa utav bara helvete, hade inte det varit kul?" föreslog jag och Mannen hängde genast på.
Vi smög fram till barnens rum och på "tre!" störtade vi in, tände taklampan och blåste för fullt i partytutorna. Reaktionen uteblev inte.
"HUUÄÄÄÄÄ!!!!" skrek Prinsen och blev blek av skräck, Vilda satte sig spikrak i sängen och ögonen höll på att ramla ur sina hålor. Mannen och jag skrattade så tårarna rann men skämtet uppskattades inte av barnen, dom grät i flera minuter och att få dom lugna igen tog säkert en halvtimma, tydligen trodde dom att åtta vilda monster kom in och skulle röva bort dom.
Jag förklarade pedagogiskt att det här skulle vara mycket roligare imorn än det var just nu men då började Prinsen gråta igen, "ska ni göra såhär imorn igen?!" hulkade han men lugnade sig när jag förklarat hur jag menade. Dessvärre tyckte inget av barnen att detta var roligt idag heller, dom är fortfarande oroliga att vi ska göra samma sak igen trots att vi svurit på att aldrig göra om det.
Nästa gång ska vi ta en vuvuzela istället.


Kommentarer
Postat av: Sara Nyberg

Sorry men jag skrattar så jag har kramp i magen....Det var det roligaste jag läst på länge. Skönt att man kan skojja till det ibland hahahaha

2011-01-12 @ 15:59:18
Postat av: Jenny

Precis min humor och något jag skulle kunna göra! =)

2011-01-12 @ 19:58:39
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Kusse Idah

2011-01-13 @ 09:38:52
URL: http://idors.blogg.se/
Postat av: Kusse Idah

Mohahaha... Pure Evil!! Precis som det ska vara!!!

Klart ungarna ska ha lite respekt.. å hur får man bäst det?? SKRÄM SKITEN UR DEM!!

Hoppas allt e fint med er å med magen..

2011-01-13 @ 09:40:21
URL: http://idors.blogg.se/
Postat av: Angelica

Efter som vi bor i Sverige, "Rullar runt på golvet o asgarvar" Skit kul!!!!!!!!!!! XD

2011-01-15 @ 10:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback