Dagens idrott

Imorgon är det fotbollscup i grannstaden Vänersborg som gäller, Prinsens älskade lag ska möta resten av trestads åttaåringar och vi hoppas såklart på vinst.
Det trista är att det är en hel dag som går åt, vi ska samlas redan klockan åtta och sen är tävlingen slut vid 16, det är nästan två timmar mellan varje match och fullständigt slöseri med tid om man frågar mig. Vad tror ni åttaåringar gör när dom är instängda i en idrottsarena i sju-åtta timmar? Svaret är ganska enkelt och det har antagligen Vänersborgarna räknat ut, dom köper godis i kiosken.
För mig, som inte är mamma till en liten pinne, är detta ett stort problem. Hur ska jag kunna säga nej när "alla andra får", hur ska jag kunna motivera Prinsen att inte köpa tre Colaburkar under dagen när "alla andra får" och hur lätt är det att begränsa antalet kronor som rullar när "alla andra får"?
Jag tycker absolut inte man ska ha en kiosk i anslutning till ett idrottsevenemang för mindre barn, det handlar ju inte bara om min son utan om ett stort samhällsproblem som ivrigt debatteras överallt med fetma, felaktig kost och varningslampor tills man nästan svimmar. Hur i all världen kan man då tycka att "nej men det är väl klaaart att barna ska få vräka i sig godis och chips en vanlig sketen måndag såhär efter jul och nyår då man enbart ätit morötter."
Väldigt fin inställning till morgondagens idrottsstjärnor, dom kommer antagligen väga hundrafemtio kilo och inte orka göra annat än spela Wii. Liggandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback