Karantän

Nu är goda råd dyra! Ytspriten är slut!
Den flång nya flaskan jag öppnade inatt har hällts över handtag, toalett, dusch, badkar och golv i överflöd och inne på toa luktar det nu som på Tulpangården. Men jag är beredd att göra vad som krävs för att hålla den där jävla bacillen kort.



Lilla Vild har så duktigt svalt minst trettio vitpepparkorn idag och båda barnen spritar sig så gelen knappt hinner torka på händerna, jag och Mannen är nästan maniska i hygientänket och vill knappt titta på stackars Prinsen av skräck för att smittas.
Nu är det bara att vänta, 72 timmar är gränsen och då är vi ju förstås inne på måndagen och petar men har inget mer hänt innan söndag kväll så vågar jag nog fundera på om vi klarat oss med blotta förskräckelsen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback