Fyllda pastastubbar

Hittade ett toppenrecept på den här bloggen, jag har ju så svårt att hitta inspiration till middagsmat men den här rätten är lätt att laga, supergod och tar typ ingen tid alls att göra.

Fyllda pastastubbar

Ett paket färsk lasagne på remsa, finns i kyldisken där färskpasta och sås finns. Rulla ut ungefär en skärbrädslängd, lägg på några skivor god skinka, hyvla över remsor med zucchini och god smakrik ost.






Rulla sedan ihop alltihop som en rulltårta.


...och skär i breda stubbar. Jag brukar dela den två gånger och får då tre lagom stora stubbar.
Ta sedan en ugnsfast smord form och häll i lite vanlig bechamelsås, ungefär så bottnen blir täckt, igår tog jag Keldas "fyra ostar" som var väldigt god men man kan även göra egen sås.
Ställ sedan i stubbarna.




...och häll över god tomatsås. Jag använder Dolmios classic pastasås, skitgod!
Häll sedan över resten av bechamelsåsen och riven god ost.
In i ugnen en stund, kanske 175-200 grader i en kvart tjugo minuter eller så.

Servera med mumsig sallad.

Kommentarer
Postat av: Fia

Mumsigt =)

2011-12-27 @ 13:43:00
URL: http://www.sofsan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback