Hohoho, finns det några snälla barn?

Julklappsplaneringen är i full gång här hemma, en hemlig lista ligger i pigtittaren och det smusslas väldigt bland alla familjemedlemmar. Främst mellan mig och Mannen kanske men även barnen mumlar hemlisar inne på rummet, så gulliga!
I år får barnen varsin dyrare klapp och bara någon liten sak att greja med på morgonen, det blir ju i överflöd ändå sen på kvällen och så kommer ju Tomten med några, så dom lider nog inte. I år är även sista året vår Tomte kommer, ve och fasa! Hur i hela friden ska vi lösa detta nästa år?
Vi har dom senaste sex-sju åren hyrt in Hunnebergstomten, han som sitter i sin kåta på julmarknaden på Hunneberg varje år, han har kommit med en stor säck och verkligen varit Tomten personifierad. Helt underbar. Men nu har han förklarat att det är en trött Tomte och att det är sista året han är ute på turné, Prinsen är i det magiska gränslandet så han kanske blir lurad ett år till men nästa är det nog rätt kört och bara att berätta sanningen. Vilda däremot, köper ju Tomten med hull och hår, och Lilla som inte ens fattat det där än, hur ska hon överleva utan en riktig Tomte?
Kan man hura en annan Tomte? Är dom alltid fulla, vilket min mamma tror, eller finns det nån slags Tomteheder att luta sig mot? Om jag inte lyckas hitta nån då, hur förklarar jag det?




Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag minns när kusinen din fick agera tomte ett år då ett av mina kusinbarn var i det berömda gränslandet om tomten verkligen finns eller inte! Men visst måste tomten finnas?? Alla satt där ju där i soffan... Ingen saknades, inte ens Bengt, som hade en förmåga att försvinna samtidigt som tomten var på plats! Din kusin J gjorde succe (hur nu det ordet stavas) som tomte det året!//Jenny

2011-12-15 @ 06:55:06
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback