Girls night out

Igår gick min födelsedagspresent av staplen, jag hade fått order om att infinna mig hos Lorena klockan 18:00, uppklädd och hungrig skulle jag vara så jag snyggade till mig så mycket jag bara kunde med magen som stod rätt ut. Klänningen från Mannens examen, en blank sak i ballongmodell, passade väldigt bra som gravidklänning visade det sig och tillsammans med ett nytt rosettdiadem blev hela outfiten i stort sett helt ok.
Inne hos Lorena stod bordet dukat, med god mat och i underbart sällskap satt vi sen och pratade skit en god stund innan vi gav oss iväg mot Vänersborg där "Ladies night" väntade.
Att få spendera en helkväll med bara tjejer och bli serverad en riktigt bra show med sång, dans och humor var helt fantastiskt och jag kände mig som en ny människa när vi åkte hem, trots att jag varit utan rödvin och var fullständigt nykter kändes det ändå som om jag befann mig i ett härligt rus av alla glada människor och allt skratt.
Showen avslutades med alla tjejers favoritsång, "I will survive" av Gloria Gaynor, och flickor som tanter sjöng med för allt vad tygen höll. Där stod vi, alla nån gång dumpade och förnedrade, och skrek ut vår upprättelse och kände hur girlpowern infann sig alldeles lagom tills äkta män, söner och pappor som agerade taxi anlände.
För en del fortsatte natten med en barrunda men för oss trötta småbarnsföräldrar, gravida och utarbetade gick taxin hem till sängen.
Tusen tack till bästa Lorena för en fantastisk kväll! ♥

Nedan finns ett youtubeklipp från en av Cake's spelningar där dom kör en cover av "I will survive", visserligen en live-version men ta er ändå tid att lyssna. Den är helt enastående!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback