Stackars stackars Prinsen!

Det här blev en sorgens kväll i familjen, Prinsen har blivit bestulen. På typ det mest värdefulla han äger, fotbollskorten.
Han har järnkoll på alla kort, alla spelare och deras positioner, sätter till och med Mannen på plats, och noterar med små fina bockar i listan vilka han har och vilken valör dom har. Idag köpte han ett nytt paket och skulle som vanligt sätta in dom enligt laguppställningarna när han plötsligt skrek rakt ut, "det fattas kort!!!!"
Efter många vändor i albumet, total sanering av ryggsäcken och dess innehåll samt alla fickor stod det fruktansvärda klart; någon har snott fem stycken kort. Inte bara vilka som helst utan vissa utvalda och givetvis också Casillas, världens bästa målvakt och Prinsens mest älskade kort.
Sorgen var total och han grät hejdlöst tills tårarna tog slut, middagen intogs under tystnad och det där hjärtskärande hulkandet som blir när man verkligen gråtit. Mitt hjärta brast och jag vacklade mellan att spendera resten av lönen på nya kortpaket eller slå ner varenda unge i skolan. Prinsen som sparat och sparat sina veckopengar för att kunna köpa dom populära korten, han har utan att överdriva lagt ner minst femhundra kronor på sin samling. I stort sett allt ur egen ficka.
Jag har skrivit två stora lappar som ska sättas på skolan och fritids, förhoppningsvis får tjuven Ågren och lägger tillbaka korten på hyllan, albumet får stanna hemma i fortsättningen och Prinsen har lärt sig något nytt.

Kommentarer
Postat av: Titti

Fy fan säger ja bara! Tråkigt när man inte får ha grejjerna i fred, fy för vissa!

2010-12-01 @ 15:46:21
Postat av: Sandra

Nää,stackarn...Tydligen kan vissa inte hålla reda på mitt & ditt!!!

2010-12-02 @ 00:36:07
Postat av: Angelica

Dumma, dumma ungar!!! Jag blir såååå arg!!!!! STackars goa Jack...

2010-12-05 @ 21:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback