Julstäd och konferrenshångel

Nu har det hänt, det finns ingen återvändo längre. Jag har hamnat i hemmalunken.
Livsfarligt.
Det började när lilla Vild var sjuk, dom första dagarna var hon ju i stort sett säng-eller soffliggandes men så fort penicllinet kickat in var hon back in buisness och hade fullt med myror i rumpan. Det blev till att ruta in dagarna med uteaktiviteter, målarböcker, spel och pärlplattsmakeri och däremellan skulle det fixas hemma, göras lunch, mellamål och middag. Efter fyra-fem dagar kände jag hur den smög sig på, den där känslan av total harmoni och jag blev nästan hög.
Jag - som alltid fått lappsjuka så fort jag tvingats vara hemma mer än en vecka, som knappt överlever semestern utan att få spader och som med varm hand överlämnade Vilda i Mannens våld redan efter knappa åtta månader - ville helt plötsligt inte göra annat än gå hemma. Tänk den som ändå hade råd att vara hemmafru, och så skulle det såklart vara pensionsgrundande ifall man skulle gå och skilja sig från sin rika man...
Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får gå på havandeskapspenning och bara slappa den sista tiden innan lilla Knuff hittar ut.
Den här dagen har för övrigt ägnats åt att julstäda, alla fönster är putsade, det finns inte en yta med ett endaste dammkorn på och julstjärnan sprider sån mysstämning i sovrummet att man nästan blir romantisk. Jag har till och med dammsugit av alla lampskärmar, snacka om neurotisk. Imorn ska det allra sista göras, dammsugning och torkning av alla golv, apjobbigt och trist men så skönt när det är klart. Jag hade tänkt lämna den sysslan till Mannen men han ska tydligen på konferrens, för mina skattepengar jo jag tackar jag, och det vet man ju hur det blir med den saken. Hångel och hemliga affärer brukar väl vara standard på såna resor, tack och lov ska dom inte till Stenugnsbaden men ändå.

Kommentarer
Postat av: Mirna

Jag kan bara instämma med det du skriver! Har ju varit hemma i snart ett år och är helt salig över att vara hemma och möta upp barnen när dom kommer från skolan. Siktar på att vinna drömvinsten och jobba efter mina villkor! Under tiden njuter vi av att snart är det jul och allt underbart som hör till! Ha det gott!! Kram

2010-11-23 @ 22:06:43
Postat av: Jenny Karlsson

Du får gärna komma hem till mig och städa inför advent. Då har du att göra vill jag lova. Just nu är bara dammsugningen jobbig nog. Att skura några golv är inte att tänka på, och absolut inte putsa fönster eller byta gardiner... Så trött jag är på att vara invalid...

P.S. För att vara riktigt noga heter det Stenungsbaden... ler

2010-11-24 @ 06:48:27
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback