Sista kvällen på Gullvivan

Som ni kanske märkt har bloggandet legat nere ett tag, jag ber så hemskt mycket om ursäkt men har helt enkelt inte orkat ta tag i det. Eller livet som sådant heller för den delen.
Jag har varit lite under isen kan man säga, trött och orkeslös, sur och gnällig. Har varit en kass mamma, ännu kassare fru och en überdålig vän.
Orsaken har varit att jag grävt ner mig i ältandet angående jobbet, vi har ju som bekant sämre tider än en fattig barnarbetare i bortersta Afghanistan har i en kalsongfabrik och jag har liksom hamnat i en nedåtgående spiral. Istället för att försöka glädjas åt min lediga tid har jag haft ångest över att den snart är slut, istället för att ha en skön ledig helg har jag redan på fredagen börjat gnälla om nästkommande helg då jag ska jobba vilket såklart bara leder till att man bara ser sin situation negativt.
Som tur är har jag en chef som alltid stöttat mig i såna här stunder, hon har alltid hjälpt mig reda ut vad som är vad och vad som går att göra något åt och nu har hon hittat en lösning för mig.
Jag ska få byta arbetsplats, jag lämnar med sorg i hjärtat Gullvivan och ska på måndag morgon börja i hemvården. Förutom att både arbetssättet och själva arbetet är annorlunda mot ett boende så är tiderna avsevärt mycket bättre och det är ju det som varit min största källa till sura miner.
Allt har gått väldigt snabbt och jag har inte riktigt förstått det än, jag ska tömma mitt skåp, rensa ur mitt fack och ringa anhöriga till min kontaktperson. När jag nu jobbar ikväll är det sista kvällen på Gullvivan, jag får säga hej och tack till några av jobbarkompisarna, säga gonatt till dom boende för sista gången och lämna rapport för sista gången...lite sorgligt faktiskt.
Efter helgen bär det av mot nya höjder, ett nytt liv väntar! Förhoppningsvis väntar också den gamla Jenny där, med glädjen, skratten och orken. Vi ses där vänner!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tror det blir fantastisk bra för både dig och familjen. Vi ses där! Kramar Sofia

2010-03-03 @ 18:11:28
Postat av: Siw

Vad roligt och grattis till nya jobbet och hoppas att du kommer att trivas på nya jobbet ..

2010-03-03 @ 21:26:48
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se
Postat av: svärmor

det här kan ju bli hur bra som helst!!!

2010-03-03 @ 22:21:14
Postat av: svärmor

har jag redan skrivit eller ... jo som sagt det kan ju bli hur bra som helst!!!

2010-03-03 @ 22:22:46
Postat av: JennyPenny

Haha! Ja visst kan det? Det kan liksom bara bli bättre känns det som, jag har fått tillbaka mitt liv.

2010-03-03 @ 22:53:23
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Kurren

Vad skönt, det är väl ändå det du har strävat efter ett tag. Att komma därifrån. Grattis!

2010-03-04 @ 17:43:21
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com
Postat av: sandra

Lycka Till Jenny!!!

2010-03-05 @ 13:54:23
Postat av: Kattis (natten)

Det kan bara bli till det bättre Jenny.

Vi ses när jag ambulerar:)

Kramis

2010-03-08 @ 12:55:14
URL: http://solenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback