Bebisfilt

Som ni säkert redan vet så gillar jag att virka, ganska mycket faktiskt. Tyvärr slutar projekten oftast i min korg där dom ligger ofärdiga och samlar damm tills jag tröttnar och rensar, dvs slänger skiten.
Just nu håller jag på med en filt, inte den blå-turkosa som jag visade för ett tag sen - den har förvandlats till ett överkast till en söt liten pojke (i alla fall i mina tankar) - utan en i ullgarn i blå toner. Jättefin, mjuk och varm blir den, härliga färger och lite retrostil. Nu är jag livrädd att den också ska förbli ofärdig, dels för att garnet är sjukt dyrt vilket innebär att jag i runda slängar skulle slänga bort femhundra spänn och dels för att jag verkligen lagt ner min själv i den.
Först tänkte jag att det skulle bli en filt i "åh-jag-fryser-ge-mig-en-filt-storlek" men när jag gjort en bit och räknat på det så blev det plötsligt en "fin-till-nyfödd-bebis-i-vagn-storlek" vilket jag påpekade för Mannen. Han tyckte det var en bra idé eftersom vi har flera gravida vänner och fattade inte alls att vi genast skulle påbörja försök på en lillebror, mina små hintar rann av som vatten på en gås.
Jag får helt enkelt fortsätta på filten och hoppas på det bästa, jag menar vem blir inte sugen på att vira in en bebis i en så fin filt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback