Nu är det mycket.

Jag är inte en bra planeringsmänniska, jag brukar gå efter mottot; "det löser sig nog" och oftast är det precis det saker och ting gör. Löser sig. Ibland blir det hur bra som helst och ibland lite mindre bra men till sist har det i alla fall löst sig.
Tyvärr finns det tillfällen när det hade varit väldigt bra om jag hade haft lite mer planeringsnerv, lite mer koll på läget och lite mer framförhållning, dom tillfällena är tack och lov rätt sällsynta men när dom inträffar så är det inte roligt. Där är jag nu.
På fredag ska Mannen äntligen ta sin examen, det är stor baluns i Blå Hallen (den fina salen där man delar ut Nobelpriset) i Stockholm, där ska jag befinna mig uppklädd till tänderna, snygg i håret och inte svettig av stress klockan 16:00. Jag ska ha fin klänning och fina skor, lockar i håret och vara fräscht brun och sommarsminkad i ansiktet och det är nu problemen börjar.
Förutom att jag måste hitta nåt att ha på mig ska jag också tvätta bilen, färga håret, raka benen, packa, tvätta kläder till Prinsens skolavslutning och packa till barnens over night hos Puddingen. När allt det är gjort är fredagen här och jag ska lämna barnen fina och rena, fixa mig själv, mitt hår och smink samt hitta till Stockholm och ett hotell nånstans i Solna. Väl där ska jag parkera, ta mig och mamma med pendeltåget till Stadshuset, möta pappa och Mannens föräldrar och hitta en bra plats innan klockan 16:00. Hur fan ska jag lyckas med det??
Jag kommer gå sönder av stress.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Alltså, det känns inte som om det kommer gå... Jag skulle kunna åka i ditt ställe! ;-) Jag har en klänning som skulle duga men är absolut inte brun, fast jag har väldigt stora mjölkstinna tuttar som kanske kan kompensera för min blekhet?? Vad tror du om det? Martin är väl inte så nogräknad så han bryr sig om ifall det är någon annan som kommer??!!

Fast skrikiga bebisar kanske inte är välkomna i den fina salen... Du får nog åka själv ändå, men jag hade planerat om på nåt vis så ni kunde åka tidigare. Låt barnen sova hos Sofia o Stefan o åk senast 7 på morgonen!! Eller åk på kvällen o sov i bilen där uppe tills 12 när ni kan checka in... Ja jag vet inte men tror inte du komemr hinna i tid... Pöss

2010-06-07 @ 13:06:23
Postat av: Sofia

Jag känner igen resonemanget, men sist vi pratade om det var det jag som var stressad för din skull. Du var som alltid hur lugn som helst. Men det är klart att barnen kan sova hos oss från torsdag. Jag lovar att fixa dem skolavstutningsfina på fredag. Då kan du ju fixa och komma i god tid till Martin. Hör av dig! Kram Sofia

2010-06-07 @ 16:58:46
URL: http://sofiasprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback