Nämen oj! Har jag gått ner hundra kilo?!

Jag har GI-bantat en hel dag. Inte en enda liten kolhydrat har slunkit ner i halsen utan bara nyttigt bacon, goda ägg, nystekt kyckling och fräsch sallad. Dessutom har jag - tro det eller ej! - varit ute och JOGGAT!
Jaa ni läste rätt, jag har joggat. Inte hela spåret (3km) men faktiskt ganska långa sträckor i stöten.
Nu vore det på sin plats med en rejäl viktminskning imorn för att belöna mina ansträngnigar men det är nog uteslutet.
Den här dieten är klart roligare än pulverbantningen jag körde sist, skittrist att bara få dricka svinäckligt pulver och inte få tugga, nu får man ju äta sig mätt och det till och med på ganska god mat. Tyvärr är det också rätt dyr mat så vi kommer antagligen gå i personlig konkurs om jag ska fortsätta på det här viset, fast jag kommer förstås vara smal och snygg när jag går till socialkontoret och begär försörjningsstöd.

Kommentarer
Postat av: PocketDream

Jag körde lchf-kost i vintras och det funkade tills jag i samband med magsjuka utvecklade ett enormt äckel för ost, avokado och ägg. Illa, illa, hur kroppen beter sig och gäckar en! Men de fem veckor jag hann hålla på, så försvann tröttheten, den tröga magen och det mesta av sockersuget.

Jag tappade 5 kilo med lchf-kosten, tänkte bli av med 5-10 kilo till. Men då kör jag nog på nutrilett. Det går bra så länge jag är på jobbet och inte har möjlighet att rota i skafferiet efter nåt ätbart =)

2010-06-29 @ 19:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback