Total hemsanering

Dagen har bjudit på ett ofrivilligt besök i tvättstugan, nu är i och för sig alla besök där rätt ofrivilliga när det gäller mig men idag var det särskilt motbjudande och tråkigt.
Anledningen var att Prinsen spenderade natten med att kaskadkräkas ner hela sängen, sig själv och badrummet. Inte helt oväntat eftersom i stort sett varenda människa vi känner har haft magsjuka det sista men ändå lika ovälkommet. Att han dessutom enbart ätit en jävla massa jordnötter på Mannens kalas igår gjorde inte saken bättre, det liksom rasslade ur honom när han spydde och alltihop såg ut som en enda stor klick med kattmat.
Eftersom jag var för trött för att rensa, skölja och tvätta vid halv fyra imorse när cirkusen startade så slängde jag bara in allt i tvättmaskinen, duschade Prinsen och gick sen tillbaka till sängen. Imorse när jag skulle starta tvätten insåg jag att för att undvika att tvätta runt en spya var jag tvungen att ta ut allt och spola av det i badkaret, gamla torra klumpar med spy ramlade ur på golvet och över hela badrummet spreds en fruktansvärd stank av ruttna jordnötter. Vi höll på att stryka med allihop ska jag säga, jag är inte så kräkmagad i vanliga fall men här gick gränsen.
Först körde jag alltihop i 95 grader med plenty av tvätt-och sköljmedel och sen bokade jag tvättstugan och sanerade hela lägenheten. Fyra duntäcken, allas sängkläder, handdukar, mattor, allt fick åka tvättmaskin och sen gick jag över till att dammsuga och torka alla golv, sprita toaletten och skura badkaret.
Nu är hemmet i toppskick och allting luktar jättegott, kvällen ska spenderas i soffan och att sen få lägga sig i en renbäddad säng med ett nytvättat duntäcke är rena lyxen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag visste att ni bara känner massa löst folk, jag borde inte gått på det där kalaset igår... ;) Jag känner inte en människa som haft magsjuka på flera månader så ni måste ha ett skumt o mkt ohygiensikt umgänge!!!!! ;D

2010-07-31 @ 22:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback