Semsterväder

Två veckor kvar till semestern och vädret är hur toppen som helst, helt enligt den jävulska plan som hittills pajat alla mina semestrar dom senaste fyra åren.
Ni minns väl sommaren -07 då det regnade v-a-r-j-e dag under dom fyra veckor jag var ledig, som jag minns det var inte sommaren -08 heller nån höjdare men det fanns i alla fall dagar med uppehåll. Förra året hade vi visserligen också några bra dagar men en sån här ihållande störtvärme som det är nu kan jag bara minnas från min barndom.
Innan jag lämnade Gullvivan hade det gått så långt att en del personer planerade sin semester tvärtemot min, för då visste dom att det skulle bli bra väder.
Jag kan svära på att det kommer in världens lågtryck så fort jag stämplar ut nästnästa fredag, sen blir det ett oväder av sällan skådat slag som härjar överallt dit jag har råd att åka ända fram tills jag börjar jobba igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste du ta semester under sommaren då? Kan inte du ta till hösten eller nått annat kul?=)

2010-07-04 @ 10:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback