Hur överlevde jag utan mina frysburkar och min vispskål? Och min silikonmuffinsform?!

Nu i helgen var jag på ett såntdär homeparty, barnkläder i ekologiska material krängdes för astronomiska summor och förvisso var kläderna fina men mina barn är inte dom främsta att tänka på när det ska inhandlas svindyra plagg. Prinsen slår hål på knät innan man hunnit blinka och det spelar ingen roll om det står "POP", "Snurrebulle" eller "Gekås" på lappen i bak.
Det som alltid slår mig när jag går på liknande event är att försäljaren verkligen brinner för sin produkt, vilket förstås är bra för försäljningen men också lite komiskt. Hela upplägget liknar mer eller mindre en frälsningsgudstjänst där försäljaren mässar om hur BRA hennes (för det är alltid en hon) liv blivit sen hon började använda vad det nu är hon säljer.
"Om ni bara visste hur enkelt det nu är att göra sufflé, innan fick jag stå på knä med ena ögat stängt och tala i tungor för att lyckas, men NU! Nu räcker det med att använda denna fantassstiska pajform i organsisk latex! Priset är endast 2334455 miljoner kronor men då får ni ju såklart också receptet med!"
Klädförsäljare är nästan än mer energiska i sin övertalning, man får höra hur mjuuuuka deras kläder är, hur fiiiint det är att man kan variera en enda tröja såå många gånger bara man byter brallorna mot kjol och tänk! Jaa tänk hur det var innan, när dom stackars barnen fick gå runt i samma slashaskläder som varenda unge på dagis! Stela och hårda jeans, tubsockar och en urtvättat tröja från H&M, herreuuud! Det är i stort sett bara att checka in dom på närmsta anstalt om dom får framleva sina barndoms dagar iklädda lumpen från Ge-Kås.
Antagligen är det efter det här inlägget slut på mina inbjudningar till homeparties, jag får stå utanför och kika in genom fönstret i fortsättningen. Kanske kan man få en bit kaka utskickad också?

Kommentarer
Postat av: Elin Granath

jag köpte heller inget, ville ha jeansen, men så dyra jeans köper jag inte ens till mig själv...

2010-02-09 @ 19:09:45
Postat av: PocketDream

fan va bra skrivet!

2010-02-12 @ 19:29:15
Postat av: Karin L

Du skriver sjukt roligt och förgyller min vardag, sitter här just nu och gapskrattar för mig själv. Resten av familjen tror nog att jag har en allvarlig störning.

2010-02-13 @ 16:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback