Sårvårdsexperten

Prinsen har börjat spela hockey, en framgångsrik karriär som förhoppningsvis kan försörja åtminstone mig om nåt år har tagit sin början.
Efter sista träningen visade han upp ett snyggt skavsår på smalbenet, eftersom jag är grundligt utbildad i akutsjukvård tog jag på mig ansvaret att sätta på en plåsterlapp så inte byxorna skulle göra hål på såret, det gäller att grunda för en bra relation så han kan nämna mitt namn när han ska ta emot sportens bragdpris framöver.
Nån dag senare när jag skulle ta bort omläggningen, som bestod av en finfin sårdyna och kirurgtejp, såg jag några konstiga ränder på sårdynan. Det såg ut som linjer man klipper efter för att uppnå önskad storlek på exempelvis en skosula eller ett dammsugarfilter...
Vid närmare anblick såg jag att det var just en bit av dammsugarfiltret som satt där, på min pojkes smalben, täckt av korvig kirurgtejp.

Kommentarer
Postat av: Lorena

Det är tanken som räknas ;)) Kom över så får du ligte grejor av mig nästa gng, Dammsugarfilter är dyrt....

2010-02-13 @ 21:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback