Är det inte totalt meningslöst att ha en mobil om man inta svarar?!

Det här med sms-hyfs, hur funkar det egentligen? Finns det oskrivna lagar som man bör följa och i så fall hur lyder dom?
Jag tycker det är viktigt att besvara ett sms ganska omgående, i alla fall så fort som möjligt,  och jag kan bli irriterad på folk som inte gör det. Där sitter man kanske på andra sidan tråden och känner sig sällskapssjuk och så får man bara tystnad som svar.
Mannen förstår inte alls min sms-hets, han hånar mig så fort det plingar till i min lilla älskling och kan fråga om jag vill läsa det inkomna även under äktenskapliga aktiviteter eller i duschen.
Jag undrar också hur man ska starta ett sms? Ska man skriva "hej" eller ska man bara cut to the chase liksom och slänga ur sig det man vill? Jag vill gärna starta med nåt trevligt som till exempel "hej snygging!" eller så och sen fortsätter jag helst med övrigt småprat innan jag väl kommer till kritan vilket innebär att nästan alla mina sms blir minst två eller tre stycken till antalet innan jag väl skrivit klart. När jag sen får svar fortsätter det i samma stil, jag kan inte bara använda mig av förkortningar utan måste skriva ut hela ordet, jag måste göra ett mellanslag mellan punkt eller komma innan nästa ord börjar och jag måste använda mig av stor bokstav när det krävs. Sen kan jag inte bara släppa en dialog hur som helst, om motparten exempelvis skriver "gonatt" så måste jag skriva tillbaka "God natt!" eller typ "vi hörs imorn, puss puss!" jag kan inte bara ta att nu är samtalet slut, ge dig.
Alla dom här ticksen innebär i förlängningen att jag dels har en hög mobilräkning och dels att min tumme är svårt stukad. Kan man kanske få nån slags ersättning från Tele2 för förslitningsskador? Jag ska sms:a kundtjänst imorn och höra efter.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej! =)

Jag känner mig sjukt träffad för jag har ju aldrig koll på min mobil nu för tiden när jag spenderar mitt liv i blöjträsket... Om det inte är så att jag är hemifrån för då har jag den oftast liggande bredvid mig. Usch, vilken hemks människa jag blivit men jag prioriterar inte mobilen just nu, annars är den oftast min viktigaste ägodel...

Hoppas du har överseende o lär dig att ringa mig istället om det är nåt viktigt!! =)

Puss puss o god natt.. ;-)

2010-02-03 @ 21:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback