Ägg till salu!

För ett par veckor sen funderade jag lite på det där med äggdonation, jag är ju fortfarande i vad man kallar "barnafödande ålder" och kommer förhoppningsvis lägga ägg ett par år framöver och det vore ju synd att slösa bort dom liksom. Kanske kunde man rentav tjäna en hacka, jag menar mina gener och mitt fantastiska utseende borde ju vara åtråvärt.
Efter lite sökande på nätet insåg jag den bistra sanningen, inte nog med att man inte blir särskilt rik på äggdonation i Sverige, jag är dessutom för gammal! Hör och häpna. Man får inte vara över 28 år sägs det men vem i hela fridens namn gör en sån ska innan man fått sina egna barn?
Man vet ju liksom aldrig vad som kan hända, tänk om dom råkar spränga äggledarna eller om man får en infektion som leder till sterilitet och så vips har man hjälpt ett par men på bekostnad av att man själv aldrig kan få barn.
Till och med i det förlovade landet Usa ansågs jag tokgammal för en sån här sak, där man annars kan få hundra papp för ett anlag av rött hår och gröna ögon och dessutom få resan och upphälle betalt av mottagarparet, helt galet. Jag överväger nu att förfalska mitt födelsebevis, jag ser ju inte en dag äldre ut än nitton menar jag så det ska nog gå.
Här ska tjänas pengar!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Har du koll på processen? Det är ingen dans på rosor direkt. Först tre veckor med konstant nässprayande för att nollställa hormonnivåerna. Man hamnar i princip i klimakteriet med allt vad det innebär. Sedan nästan två veckor med att ta spruta i magen för att styra äggmognaden. Och avslutningsvis själva ingreppet då de går in och punkterar äggblåsorna. Aj, säger jag bara.

För att tjäna pengar skulle jag nog satsa på USA och surrogatmamma åt något rikt par istället. Är inte Brangelina ute efter fler barn!?

2010-02-18 @ 10:44:34
URL: http://www.jollysvardagsrum.blogspot.com/
Postat av: Anonym

lisa jag tror inte att jenny var så seriös med sitt inlägg =)



det är ju lite kul när folk inte kan läsa ironi alla tar allt jämt så allvarligt =)

2010-02-18 @ 16:10:52
Postat av: Lisa

Jag är väl medveten om att Jenny skriver med glimten i ögat. Men ämnet ligger mig varmt om hjärtat, så jag kunde inte låta bli att skriva om det. Tyckte nog inte att mitt inlägg var så våldsamt seriöst heller, men det kanske inte framgick.



Blir dock lite stött av att anklagas för att inte kunna läsa ironi, skrattar ofta gott åt Jennys inlägg och är löjligt förtjust i just ironi.

2010-02-18 @ 19:39:49
URL: http://www.jollysvardagsrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback