Inte skönt

Skönt, jag betalar nu ett högt pris för min tokaktivitet igår. Hela dan har jag gått med magen rätt ut som en spärrballong, den har varit alldeles hård och så fort jag böjt mig det minsta framåt har en molande obehagskänsla infunnit sig, ju längre dagen gick desto mer kände jag av det där obehaget och framemot fyratiden kunde jag nästan inte stå upp. Jag försökte ringa barnmorskan men såklart var alla stadens barnmorskor på kurs just idag och ingen gick att nå. Till slut fick jag ringa förlossningen, riktigt fånigt, men några andra alternativ fanns liksom inte.
Tanten i luren var så gullig och tog mig på största allvar, hon trodde nog inte det var nån fara med Lily utan mer att min kropp inte orkade, att jag inte ska jobba och inte greja hemma utan vila. Och inte vila hur som helst som man brukar, mitt i allt stök utan ligga ner och v-i-l-a.
Inte min grej. Jag som har massor att göra här hemma och dessutom är det städdag imorgon och tanken på att "vila" hemma med två överaktiva ungar som har dötrist låter sådär vilsamt. Att skicka Vild till dagis om det inte är alldeles oerhört nödvändigt känns inte heller bra för där ligger halva avdelningen i magsjuka och att ha Prinsen på fritids där nittio barn är inskrivna en heldag är ju kanske inte så lockande om man själv ligger på soffan.
Jag har enats med mig själv att i alla fall ligga ner under förmiddagen, Vild ska vara med mormor och Prinsen får gå hem efter skolan om han lovar att sköta sig själv. Städandet får väl helt enkelt stryka på foten, vi överlever väl antagligen ändå.
Tanken på att något skulle gå fel med lillasyster nu känns riktigt skräckinjagande och att föda henne nu, i vecka 25, är nog inte heller jättebra så det är nog bara att bita ihop och lägga sig ner.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter som en god idé. VILA :-) Låna meditationsskivor på biblioteket om det känns svårt ;-) Kram på dig.

2010-12-08 @ 22:43:22
URL: http://jonnapauliina.blogg.se/
Postat av: Mirna

Usch Jenny, nu får du ta det lugnt! (ska jag säga; det enda Isaac hörde i magen under graviditeten var den underbara dammsugaren)men jag fick allt oxå lägga mig pga den smärtan du beskriver och inte blev det bättre ju längre tiden gick! Magen var spänd hela tiden nästan dom sista tre mån:( Ta hand om er, kram.

2010-12-08 @ 23:07:16
Postat av: Sandra

Du gör rätt i att vila..Inte alls bra att riskera nåt..Ta hand om dig/er nu Jenny!!

2010-12-09 @ 00:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback