En ny sjuka

Det måste vara nåt allvarligt fel med mina hormoner, ända sen jag blev gravid den här gången har jag drabbats av den ena neuroesen efter den andra. Jag hade räknat med att få städnoja och en släng av den där "boa-in-sig-"känslan men det som pågår nu är sjukt.
Klädkammaren är nu totalsanerad för andra gången sen i somras, jag har gått igenom alla Vildas kläder och staplat i kartonger som ska storlekssorteras, förrådet är soprent på "växa-i" och "växt-ur" kassar och alla garderober är tipp-topp.
Det allra värsta är att jag hela tiden hittar nya skåp, lådor och utrymmen att städa, det blir liksom aldrig nån känsla av färdigställande och ro utan det kliar i kroppen efter saker att slänga. Köksskåpen gnager i tankarna och linneskåpet färgsorteras i min hjärna, barnens hyllor och leksaker rensades för två veckor sen men skrivbordet däremot skulle behöva sig en omgång, kanske tre stora lådor vore bra också så man kan arkivera alla barns "spara-saker".
Alla såna här saker är sånt jag egentligen skulle göra när jag går hem i januari men jag tänker hela tiden att "jo men det är ju skönt att det är gjort så slipper jag ju det då. Så kan jag bara slappa." Men det fattar ju vem som helst att jag inte kommer klara av, antingen får jag ett svårt anfall av lappsjuka eller så kommer jag göra om alltihop. Det enda som finns kvar att göra nu är tvätta och vika Lilys kläder och skruva ihop och bädda sängen, allt annat är förberett. Nästan så man kan tro att hon kommer nästa vecka och inte alls om tre månader.
En sak man förstås kan ge sig på är ju att baka, snart är det ju Lucia och en pepparkaksdeg har ju ingen dött av. Ett projekt för imorgon helt enkelt.
Först ska jag bara...

Kommentarer
Postat av: Eva Sjöberg

Skrattar ordentligt. Kan du inte komma hit och smitta mig??

2010-12-08 @ 08:25:48
Postat av: Titti

Ja, kom gärna och smitta mig oxå, hade behövt göra ett ordentligt röj i hela lägenheten....

2010-12-08 @ 10:01:16
Postat av: Jenny

Den där känslan har jag på jobbet. Jag tycker att jag har fixat till alltihop, men så hittar jag en hylla eller en pärm som jag genast måste gå igenom för att jag ska få det som jag vill ha det!

2010-12-08 @ 19:20:52
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback