Jag är väl inte gammal?! Jag är ju bara 396 månader!

En sak jag funderat över är hur folk (läs "mammor") tänker när dom räknar åldern på sina barn i månader. Nu menar jag inte små bebisar utan när man fortsätter månadbestämma efter ett års ålder. Igår läste jag till exempel om en mamma som berättade om sin son som inte ens var två utan faktiskt bara 23 månader. Men helt ärligt?
Är det ett desperat försök att förminska barnen, känns dom yngre när man fortfarande kan räkna deras levda tid i månader? Och när slutar denna idioti? Kan jag säga åt Prinsen att nästa gång nån frågar hur gammal han är så ska han svara "99 månader"?
Kan vi inte bara komma överrens om att vi säger åren och månaderna för sig efter ett års ålder istället, det är ju lite så övriga världen räknar sin ålder så kanske kan barnen klara det med? Fast i och för sig, ett barn som blir omnämt på ovanstående vis blir nog ett ess i matte när skolan börjar eftersom han eller hon måste dela allt med 12.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ha ha ha!!! Helt sant det du skriver!! Kan inte annat än hålla med..

2010-08-12 @ 14:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback