Jävla ungjävlar!!!

Alltså helt ärligt, vart är världen på väg egentligen? *Hytter med knytnävarna mot himlen*
I förrgår köpte jag två nya bandybollar till barnen, båda barnen spelar dagligen och har gnällt ett tag om att den skeva och överkörda bollen inte längre funkar så när jag kände mig rik ett ögonblick inne på Intersport slog jag till på en grön och en blå.
Tyvärr är mina barn helt ointresserade av att plocka upp och städa undan så oftast ser gården ut som en campingplats med skit på varenda kvadratmeter, bollar, klubbor, cyklar, inlines, dockor, sandleksaker... i stort sett allt allt allt. Kärringarna bakom spetsgardinerna rynkar på näsan och klagar högt och tydligt till sin kärringkompis när dom går förbi, "MEN så här ser ut!"
"Jaaa, minsann! SÅ här ser ut! Här bor det barn och om inte gräset ska användas så kan ni lika gärna asfaltera" ropar jag tillbaka men då har dom helt plötsligt tappat batterierna i hörapparaterna.
Hur som helst, inte nog med att pensionärspacket går runt och gnäller, nu verkar bobby-bilen, bandybollar och små barncyklar stå högt på listan över "stöldbegärligt material" också.
Idag när jag tittade ut såg jag två lönnfeta tonårskillar glida runt på damcyklar, såg väl ut som vilka snorvalpar i högstadiet som helst och inga man särskilt tänkte på. Fem minuter senare körde dom förbi igen, men nu med två bandybollar i korgen, bollar som av ett sammanträffande hade samma färg som dom två jag nyss köpt till barnen.
Konstigt.
Vid kontroll i lådan, där bollar och spel ska vara enligt militärordningen i förrådet, insåg jag att bollarna GIVETVIIIIS var mina barns. Jävla kukungar!
Att det ska va så förbannat svårt att lära sina skitungar vad som är rätt och fel!
Visserligen kan jag tycka att det på ett sätt var rätt åt Prinsen och Vilda, dom får fasen lära sig att plocka in sakerna, men att sno från småbarn är väl ändå lite över gränsen?
Jag tror att den ena skitungen är barnbarn till en av tanterna i trappen brevid och då bör han väl komma tillbaka snart och då jävlar smäller det kan jag säga!!


Kommentarer
Postat av: Kusse Idah

Näe nu jädrans.. martin får göra ett eller två karatechop med den blå uniformen... med länsman i ändan brukar det bli ordning å reda..

2010-04-07 @ 05:10:15
URL: http://www.idorsblogg.se
Postat av: Titti

fy fan vad illa.... vi tar dom nästa gång =)

2010-04-07 @ 13:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback