Gör mig till tv-chef!

Jaha, snacka om antiklimax. Här har jag gått hela veckan och väntat på "Komissarien och havet" och så suger den! Inte bara lite heller utan hela upplägget verkar bestå av skådisar från kommunens teatergrupp och dessutom var ju dom två poliserna dubbade, hallå lever vi i Tyskland eller?!
Alltså, har man inte budget att ta in svenska skådisar utan måste hyra in övriga länders skit så kan man lika gärna lägga ner hela idén, ingen är intresserad av att höra en röst läsa innantill medan skådisen står och ser ut som Jerry Williams och gör mungymnastik flera sekunder efter att rösten tystnat. Jag blir så besviken!
Ett annat lågvattenmärke som fyran nu stoltserar med är ju "Kändisdjungeln", ett program som redan vid första anblicken verkar helt meningslöst, en bunt b-kändisar samlas i djungeln och ska göra hemska saker för att få mat. Kan det bli mer patetiskt? Äta fårtestikel, fiskögon och maskar är väl sånt vi sett till leda i "Fear Factor", och folk i djungel utan mat känns lite som "Robinson" så vad detta spektakel ska tillföra en späckad hösttablå vet jag inte. Dessutom lär det ju bara vara pimpinetta Jannike och Överklassbimbon Catarina som får göra alla uppdrag eftersom det är dom man vill se lida.
Nu vill jag ha en riktigt spännande och bra serie, gärna svensk, i rutan. Något att se fram emot och att kura ihop sig i soffan till, tända några ljus och käka goda mackor och dricka te.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är väl tyvärr som så att det är nåt tyskt bolag som har bekostat en del av filmen/serien som du såg igår. Och då är kravet att det ska vara någon/några tyskar med i det hela! Likadant var det i några Beck-filmer...

2009-09-14 @ 09:24:45
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: PocketDream

Igår började en ny serie på svt, Mannen under trappan. Bygger på boken av Marie Hermansson. Helt ok och rekommenderas! Som vanligt är boken något mer komplex än filmatiseringen, men ändå sevärd tycker jag.

2009-09-14 @ 22:21:59
Postat av: JennyPenny

Jaha var det en serie? Jag trodde det var en kortfilm... Fast ett konstigt slut hade den nog då förstås. Den var ju hur som helst bra och jag ska absolut se fortsättningen!

2009-09-15 @ 21:29:52
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback