"Jaa, tänk när barnen var små...va myyysigt det var!"

Varenda kväll den här veckan har avslutats med ett praktgräl, inte mellan mig och Martin utan mellan oss och barnen. Inte skoj. Båda barnens humör har för övrigt varit riktigt bra dom senaste månaderna, treårstrotsen och sjuårskrisen verkade ha släppt taget och det kunde gå flera dagar utan en enda höjd röst.
Tills nu då.
Nu är Prinsen som en schizofren, ena sekunden är han jublande glad över nåt och i nästa ligger han i en blöt hög på golvet och grinar "ingen tycker om mig! Buhäää!", en minut senare får han värsta attityden och frågar mig iskallt om jag är från Kärringland. Jag vet inte vilken fot jag ska stå på, jag hinner liksom inte med i alla humörsvängningar som många gånger också involverar den lilla primadonnan. Hon bara måååste ha sin vilja igenom till vilket pris som helst och alla förhandlingar går i baklås, oftast slutar det med att hon illvrålar tills hon blir alldeles utom sig och måste tröstas i flera minuter.
Ikväll lekte dom gatlopp i vår tändsticksask till lägenhet, varv på varv rusades och alla tillsägelser rann av som vatten på en anka. Förvisso var dom jätteglada och hade hur roligt som helst, problemet var bara att dom vid såna lekar jagar upp sig till max och innan man hunnit räkna till tolv så har det gått överstyr och någon har fått ont/ ramlat/ krockat eller så välter dom något som går sönder.
När det sen var dags för bad skulle dom absolut bada ihop, en sak jag brukar förbjuda på grund av risken för vattenskador men ikväll skulle dom MINSANN sköta sig så bra så bra. "Vi lååååååvar mamma! Allvarligt, vi lååvar!"
Eller hur.
Inom loppet av fem minuter hade dom hunnit med 1: svallvågsmaskinen, 2: centrifugen, 3: vansinneslek med jättebadboll, 4: kullerbyttor och 5: crawling. Badrummet var oigenkännligt och jag bad till Gud att en miljonvinst skulle komma över oss så vi kunde få flytta istället för att städa. Båda barnen lyftes ur badet och fick gå marsch i säng utan att passera gå och så var den här kvällen också avslutad med bråk.
Tack för idag, slut för idag. Nu ska mamma ringa psyket.


Kommentarer
Postat av: Lorena

0520-478500 ;)

2009-10-29 @ 10:11:29
Postat av: AnnaLena

HA HA..du e för rolig Lorena..Klockrent!

2009-10-29 @ 15:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback