GeKås fyra veckor innan jul, dagen efter lön.

Vänner, att jag ens lever är ett mirakel. Att Mannen lever är nästan ett ännu större mirakel.
Igår gjorde vi nämligen ett litet besök på GeKås i Ullared.
Tillsammans med typ femton tusen andra...
Vi anlände vid elvatiden och klev då helt kallt in i kön bredvid Mannens bror och fru, dom hade köat i 45 minuter och vi räknade med minst en timma till innan vi ens kom innanför dörrarna. Till och med jag, en luttrad GeKåsbesökare började undra om det inte var bäst att vända.

Här har vi stått ungefär en timma, kön ringlar sig lång både framför och bakom. I Lisebergsliknande rader långt bort över parkeringsområdet och bort mot det nya parkeringshuset står folk i regnet men med ett förvånansvärt glatt humör.

 


Är det sant? Är det entrén jag skådar?! Nästan två timmar i kön och så ÄNTLIGEN ser vi dörrarna.


Jag vill minnas att jag vid något tillfälle i kön sa "det släpper ju sen när vi kommer in."
Det gjorde det inte.


Som om det inte vore nog att köa så länge för att komma in, när vi sen skulle betala fick vi stå en timma till i kön till kassan...

Även om det var en nära-döden-upplevelse så var det värt det, nästan alla klappar är köpta och Lilla Vild's födelsedagspresenter är inhandlade. Allt till förmånligt GeKåspris.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Äh vad f*n - orka du stå i den kön? Den gick ju för 17 runt halva Halland. Jag och min dotter sket i allt och kollade in ALLA affärer runt omkring istället. Men jag måste erkänna att det inte alls var vad vi tänkt oss. Kram på dej

2009-11-29 @ 22:58:20
URL: http://solenn.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du vet väl att det är fotoförbud inne på GeKås! ;) Tänk att jag aldrig har behövt stå i kö, vare sig för att komma in, eller komma ut. Ok, då lite kö kanske... Typ 30 min, men det berodde på att vi var där FÖRE dom öppnade... Hoppas ni fick tag på några fynd!

2009-11-30 @ 19:19:24
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com
Postat av: Kurren

Jag säger bara: -Är huvudet dumt får kroppen lida! Har ni inte lärt er det än, man planerar när man ska till Ullared. =)

2009-11-30 @ 21:35:06
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback