Dödssynd

Detta inlägg måste hållas hemligt till vilket pris som helst! Lova att du inte sprider vidare det du nu kommer läsa.
Jag har handlat nya fiskar och växter på Djurmagasinet.

*Drar efter andan, the word is out*

Jag brukar ju vara den lilla lokala fiskbutiken trogen men priserna ägaren håller kan verkligen inte konkurrera med en jätte i ett köpcentra. Idag köpte jag fem jättefina och kraftiga växter för 125 kr, det skulle jag inte ens få två stycken för hos Fiskmannen, vi köpte också massor med platysar och några andra vita tjejfiskar med bebisar i magen för bara två hundra spänn. Säkerligen är det inte alls samma kvalitet på dom fiskarna och kanske är en del av dom sjuka men i ärlighetens namn; jag har varken råd eller lust att köpa en pytteliten fisk som kostar skjortan och som ändå kommer bli mat åt som elaka scalarerna vi har. 
Nu är jag livrädd att något ska hända så jag måste gå till Fiskmannen och be om råd, typ algblommning eller konstiga fisksjukdomar, för jag skulle aldrig kunna ljuga. Han frågar alltid om man har köpt fiskar någon annanstans än hos honom, dår är det liksom rätt åt en om man har fått problem med vattnet, och så får man stå där och lova att aldrig mer göra om en sån sak.
En gång när jag kom in berättade jag att en av våra praktbotior dött, jag ville ha hans åsikt om varför för den hade sett så konstig ut. Han spärrade upp ögonen och frustade "Död?! Vad har du gjort med min fisk?!" Jag ursäktade mig så gott det gick och förklarade att jag inte har möjlighet till vattenbyte varje timme som han har och att kanske blir det så ibland? Inte då, jag fick en rundtur i butiken och fick veta åldern på alla hans privata fiskar, varierande mellan fem och trettio år... 
Nä det gäller väl bara att hålla tummarna för alla nya kompisar i akvariet och så får jag cykla en omävg till jobbet så jag slipper köra förbi Fiskmannens Zoo.


Kommentarer
Postat av: Titti

fan va roligt, känner igen det precis! Försöker få Micke att vi ska till djurmagasinet å inhandla ett litet akvarium till William, får väl se om ja lyckas "det va ju såååå billigt ju".....försöker jag med...

2009-11-25 @ 12:53:26
Postat av: Kusse Idah

hehe..vill ni ha fler fiskar?? försöker göra mig av med mina då jag har tröttnat, blandning av scalar, praktbotior(monsterstora), ciklider å tetror...å just d...en liten mal med:-)

2009-11-26 @ 14:07:13
Postat av: Kurren

Jag har en scrapkompis som försöker att bli av med sina 37 kampfiskungar. Frågade syrran om hon ville ha men som ovan kommentar var det inte intressant. Var därför jag försökte nå dig igår kväll.

2009-11-26 @ 17:09:54
URL: http://www.holgispysslar.blogspot.com
Postat av: Niffe

Här kommer jag med ett hett julklappstips till dig! Klicka på mitt namn så kommer du direkt till skattkistan ;) Kram /Niffe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback