Debatt och ny blogg?

Igår försökte vi kolla på "Debatt", det handlade om hur man exploaterar barnen i media via bloggar, tv och liknande. Bland annat diskuterades "Ensam mamma söker" och hur man låter barnen vara med i urvalet av mammas nya kille, en sak som väckte många känslor, och man frågade sig hur barnen skulle tycka om sin medverkan när dom själva var stora nog att förstå beslutet.
Jag lägger ju ibland ut bilder på mig och min familj här i bloggen och även om jag inte har tusentals läsare så måste jag ju ändå välja vilka bilder, hur barnen är klädda och vad dom gör på bilden. Jag tycker själv inte att jag kränker deras självkänsla när jag berättar om ögonblick från deras vardag och mina känslor inför föräldraskapet och jag tror inte att en pedofil skulle ha så stor nytta av dom bilder som finns.
Jag kommer ju inte fortsätta blogga i all evighet även om jag älskar det och blir så glad över responsen jag får, inom en ganska snar framtid blir ju Martin färdig med skolan och då vill varken han eller jag synas på nätet. Kanske kan man fortsätta med en annan blogg på annan adress men då med redigerade bilder, inte vet jag.
Jag har hört talas om att man kan göra sin blogg till en bok, en s.k "blok", men det kostar ju skjortan så det lär inte bli aktuellt. En annan möjlighet jag har att få sparat alla mina inlägg är via en hemsida där man ska göra massa svåra saker som jag säkert inte kan men förhoppningsvis kan jag få lite hjälp av nån vänlig själ.
Hur som helst, det jag skulle komma till med "Debatt" var den urusla programledaren Belinda, hon är ju verkligen på fel plats. Ingen annan får prata till punkt utan hon avbryter och går på som en bulldozer utan hejd, dessutom verkar hon inte ha gjort nån bakgrundscheck innan utan hon bara pratar på och låter inte deltagarna förklara sig. Man kan bara kolla max tio minuter innan man mår illa av hennes röst och inte blir man ju klokare på dom minuterna heller eftersom det bara är hon som tjatar. Nä, ta tillbaka Janne säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag förstår att du inte vill blogga så öppet när Martin är klar. Skulle sakna din blogg dock.

2009-11-08 @ 15:19:58
URL: http://www.jollysvardagsrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback