Sju år, tre timmar och sju minuter sen det sa "slafs"

Oj oj oj, idag har det varit en stor dag här i familjen, Prins Jack fyllde sju år! Hade jag ägt en riktig dator hade ni fått se fina bilder på den stora killen och alla presenter, nu har jag ju bara en gammal harv som hänger upp sig så fort man startar fotoprogrammet så ni får istället fantisera ihop det lilla lussetåget som skred in till Prinsen vid sextiden imorse. Sju små ljus trängdes i en vaniljsnurra och saften var upphälld i krokodilglaset, presenterna balanserade på en bricka och lilla Vild var alldeles hänförd.
När sjungadet var klart och paketen slets upp satt hon bredvid storebror och trånade, hon förklarade att hon var ganska bra på att öppna paket om det nu skulle behövas nån hjälp, men då hon blev nekad satte hon sig med armarna i kors och muttrade att det minsann "var roligare när vi sjungde."

På presentlistan hittills finns:

*Lego Indiana Jones PS2-spel
*Trivial Pursuit med 600 Disneyfrågor
*2 mickar till Singstar
*Inlines med apbra kullager

Imorn invaderas gården av alla kompisar och jag ber till gudarna om fint väder så vi slipper ha tjugo ungar klättrandes på väggarna i föreningslokalen, minns med fasa ett år då det regnade och jag höll på att bli inlagd på mentalkliniken.
Prinsen har beställt pizza som mat, fasen vad ungar av idag har dyra vanor! Sex pizzor blir ju typ trehundra spänn!
Annat var det på min tid, då fick man hålla tillgodo med korv och bröd om man hade tur. Och absolut inte "Dennis" korv, den var ju så dyr så dyr, nej Willys egenmalda korvar med hårda knölar i svalde man ner med "Berra Bus" och hade man tur fick man hemgjord långpannetårta efteråt.
Prinsens kompisar får 88:an som efterrätt och så ska det väl va Tom & Jerrypåsar också antar jag så om nån har bra tips på extraknäck vore jag tacksam för ett samtal.

Kommentarer
Postat av: mirna

hahaha! du är ju underbar! man får gratulera. själv satt jag fast på klassbollsturneringen i några timmar, men jag får tacka gudarna för det underbara vädret. Hoppas du kan få sammanställa dina kåserier till en bok för tösen, du skriver roligt kul!!! Keep the good work up=)

2009-05-16 @ 20:46:16
Postat av: Jenny

Visst var det "bättre förr"! Jag minns mycket väl alla kalas med korv med bröd, och hemmagjort långpannetårta! Och inte hade vi våra kalas på badhuset, bowlingbanan, Mc Donald's eller vart ungarna nu ska ha sina kalas!? Nej, nej, vi hade våra kalas hemma...

2009-05-17 @ 11:49:45
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback