Den blomstertid nu kommer

Igår gick Prinsens första skolavslutning av stapeln, som sig bör i ösregn men känskan av sommar låg ändå i luften. Förskoleklasserna började ceremonin med två sånger och knappt hade första takterna nått mina öron förrän jag på oförklarligt vis fick ett hårstrå i ögat och mycket harkel i halsen. Det var så vackert och alla dom små var så fina, det måste väl ändå vara min rättighet som kvinna och mor att fälla en och annan tår på skolavslutningar?
Vilda var inte så intresserad av framförandena på scen utan ville mest åka runt som en deg på stolen, kasta sitt diadem och gnälla "när är det fäääärdigt?" men jag kan nog ändå ge henne ett godkännt betyg efter sextio minuter.



Efteråt firades det på Ekmans konditori, det tog inte många minuter efter att följet på tio vuxna och elva barn klampat in tills kondiset var folktomt och vi kunde fika med bakelser och tårta utan störande pensionärer.





När vi satte oss i bilen igen hade både jag och Martin akut spränghuvudvärk av ljudnivån men efter en lunch och varsin Ipren var vi i form igen och fortsatte vårt firande med bio i Göteborg.
Nedan ser ni en sammanställning av utgifterna för bion;

 *biljetter, fyra st: 380 kr
 *bensin tur & retur: 200 kr
 *popcorn och dricka till alla: 147 kr
+
--------------------------------------------------
Summa: 727 kronor

Visserligen är biobesök med barnen något vi aldrig unnar oss just på grund av priset så man kan väl tycka att vi för en gångs skull var vi värda det men med tanke på hur Vilda betedde sig så kanske vi ska undvika såna kostnader i fortsättningen.
Redan under reklamen innan filmen började hon skruva på sig och ville åka hem, hon klängde i knät och kunde inte sitta still i fem sekunder, fram och tillbaka mellan mitt och Martins knä, hon gnällde, pep och sjöng hela filmen igenom så nåt direkt sammanhang var svårt att få. Prinsen var helnöjd i alla fall och det var ju för hans skull vi var där så det får väl räcka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback