Snart arbetslös?

På Gullvivan råder just nu bistra tider, ett jättevarsel ligger framför oss och ingen verkar gå säker. Jag fick ångest och ringde rekryteringen för att räkna anställda år, kom upp i sju år, två månader och tio dagar så förhoppningsvis har jag en chans men man ska väl inte ropa hej än. Som det verkar ska ca 80 personer ryka och eftersom Gullvivan inte varit öppet mer än drygt tre år så är det många där som bara har dom tre åren bakom sig vilket inte är så bra.
Jag vet att jag rätt ofta dissar mitt jobb här i bloggen och kanske är det inte ett drömjobb men det är mitt, jag har en säker inkomstkälla och en fast anställning. Nu när man är på väg att mista det är det helt plötsligt allt som betyder nåt, utan det är vi förlorade, både ekonomiskt och psykiskt. När Prinsen var liten var jag arbetslös i ungefär tre år och jag fick mitt första fasta jobb på Gullvivan -06 efter åratal av vikariat och timanställning. Jag hade varit deprimerad i perioder och kunde ibland bara gå ur sängen för att hämta Prinsen på dagis, så när Chefen ringde och erbjöd mig en anställning grät jag av glädje och ringde runt till alla jag kände för att meddela den glada nyheten.
Det man får hoppas på är väl att man i alla fall får ha jobbet kvar, även om det innebär att man får byta arbetsplats, det spelar liksom mindre roll i sammanhanget. Just nu känns det som att jag kan jobba i en gruva bara jag får ha kvar mitt jobb.

Efter denna sorgens dag behövdes lite uppmuntran, solen strålade och vi åkte med Martins bror och familj ut till en liten ö utanför Saxenhov där vi solade och badade hela dan.



Finaste Julia och pappa Johan hämtade upp oss och körde ut oss till ön.



En underbar liten vik med ljummet (eller iskallt) vatten. Mittemot skymtar badplatsen i Saxenhov.



Mums med grillad korv!



Vilda och hennes älskade kusin Sander mumsade på vattenmelon.



Min familj!







Sander blir nedgrävd av storasyster Jennifer.



Prinsen för en gångs skull fångad på bild, en i vanliga fall helt omöjlig uppgift men här var han trött efter att ha åkt badring efter båten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback