Daydream

Vad gör man åt bihåleinflammation? Får man penicillin? Dr Svenson har ställt sin egen diagnos och jag är drabbad av ovanstående sjukdom. Har haft envis huvudvärk i ungefär två veckor och när jag böjer mig framåt gör det så ont att jag får dödsångest, är inte det ganska typiska symptom på just bihåleinflammation?
Igår fick jag till och med gå och lägga mig en stund eftersom huvudet sprängde så, efter en stund kom Martin och gjorde mig sällskap så där låg vi sen och drömde om vårt nya kök, vårt stora badrum och grillfesterna i trädgården. Vi låg säkert där en halvtimma innan barnen plötsligt insåg att vi var borta, dom kom och ställde sig i dörröppningen med gapande munnar "vad GÖR ni?! Ligger ni och sover?!"
En minut senare var vår lugna stund förvandlad till ett inferno av kuddar, barn och täcken. Jag och Martin låg på varsin sida och drömde vidare om varsitt rum till barnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback