Liten update

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den lilla bloggsemestern jag haft, det är väl åldern som tar ut sin rätt antar jag. Mannen har varit i Stockholm hela veckan och jag har jobbat min sexdagarsvecka så orken har inte funnits, så fort barnen somnat har jag slocknat som en gris med boken över ansiktet.
Som tur var tog jag ledigt idag, konstigt att man ska behöva ta semester för att orka med jobbet...
Helgen har i alla fall bjudit på mycket roliga saker och det är ju det man lever på när den grå vardagen ligger som en filt.
Igår var vi på underbara Konditori Snäckan ute på Gustavsberg i Uddevalla, vi var bjudna på julbord av en kär vän och hade en fantastisk kväll med god mat och lite för mycket dryck.



Idag har den årliga Nif-uppvisningen ägt rum, i år var ju också lilla Vild med och bjöd på en föreställning om troll. Prinsens grupp har ju verkligen utvecklats och hade ett nummer som avslutades med ett mänskligt vattenfall, hur coolt som helst.
Kanske kan en del tycka att det är fjantigt med gymnastik för killar och tänker på män i trikåer, men när man ser killarna i sextonårsåldern (ej iförda trikåer...) göra sina handvolter och flyga genom lyften så ändrar man lätt uppfattning. Jag hoppas dom båda två vill fortsätta länge med Nif, det är bra träning och en bra gemenskap och det sägs ju att idrotten är en enklare väg genom tonåren då man har lättare att låta bli alkoholen.

Nu ikväll fick mammahjärtat återupplivas med hjälp av elchocker, det smälte när Prinsen kröp över till Vildas säng med en bok under armen. "Ska jag läsa för dig?" frågade han och visade upp boken hon velat läsa som godnattsaga men som hon förlorade i lottningen. Vilda blev överlycklig och så kröp dom ner under hennes täcke, sen läste han hela "Albin är aldrig rädd" utan att staka sig en enda gång. Min stora pojke! ♥
Vilda avslutar kvällen med en uppstart på sin astma, hostan piper fram ur bröstet på henne och jag inser att alla inhalationer är slut/ torkade och att vi lär få sätta oss på barnmottagningen imorn. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback