Moral schmoral

Moraltest

Din älskade lilla dotter drämmer bildörren stenhårt rätt in i bilen bredvid när ni parkerat, det blir ett stort märke och en avsevärd buckla.

Vad gör du?

A: Går runt bilen ymingt svettandes, du våndas över kostnaden men inser sen att det enda raka är att lämna en lapp där du lämnar en djup och innerlig ursäkt, namn, telefonnummer (både mobil och hem) adress samt personnummer.

B: Efter skadekontroll låtsas du att du glömt något viktigt hemma, stuvar in ungen i bilen igen och åker sen därifrån som om inget hänt. På vägen ber du en bön att ingen såg vad som hände och tog ditt registreringsnummer.

C: Ojar dig högt och tydligt över vad som hänt, tar fram papper och penna och skriver en lapp som du lämnar på bilens vindruta. Alla omkring dig tror att du lämnat dina uppgifter men i själva verket har du skrivit "glöm inte köpa Revaxör" på lappen.

Ni som känner mig behöver inte fundera på mitt val.

Kommentarer
Postat av: Lorena

Som tur är så har min bil varit på näl hela dagen.

2009-08-23 @ 21:34:38
Postat av: Angelica

Jag trodde jag kände dig men jag har itne en aning... Skulle gissa på alternativ B!! =) Förlåt!!

2009-08-24 @ 13:30:47
Postat av: Fredrika

2009-08-24 @ 16:08:35
Postat av: Fredrika

Hahaha jag känner inte dig så väl men jag chansar på C. Det är den med mest humor. Vill gärna ha svaret;)

2009-08-24 @ 16:10:13
Postat av: Sofia

Kul med lite frågelek. Jag tror på A, kan se dig framför mig när du går där runt bilen och våndas.

Kram

2009-08-24 @ 20:52:32
Postat av: JennyPenny

Ja där kan ni sitta och undra haha!

2009-08-24 @ 21:35:34
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Nej!!!! Berätta, jag har nästan ångrat mig till alternativ B. Ber om ursäkt men jag tror verkligen inte att du skrev dit dina uppgifter. Förlåt:(

2009-08-24 @ 22:00:25
Postat av: JennyPenny

Jaha minsann. Vad tror ni jag är för en människa egentligen? Skulle jag bara åka efter en sån sak? hmpf

Klart jag gjorde. Och solglasögonen slet jag på i vild panik, fast jag hade mina vanliga glasögon på mig...

2009-08-24 @ 22:21:42
URL: http://newsfromthecloset.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jo men så kände jag ju dig lite ändå då... =)

2009-08-25 @ 22:01:05
Postat av: Fredrika

Hahaha jag visste det!!!

2009-08-26 @ 00:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback